ادامه محدودیت های تولید چین و تاثیر مثبت آن بر بازار فولاد

توسط سید احمد شفاپور

28 بهمن 1396

1 دقیقه

ادامه محدودیت های تولید چین و تاثیر مثبت آن بر بازار فولاد

🔶 در گزارش موسسه فیچ از چشم انداز بازار فولاد در سال ۲۰۱۸ آمده است:

🔹 ادامه روند کاهش ظرفیت تولید چین تاثیرات مثبتی بر بازار جهانی فولاد در سال جاری داشته این ظرفیت های کاسته شده به حدود ۸۴ تا ۸۵ درصد افزایش یافته که منجر به تقویت قیمت های داخلی و حاشیه سود بالای فولادسازان چینی شده است . همچنین حضور آنها در بازارهای صادراتی کمرنگ شده و بالانس بازار را در پی داشته بعلاوه قیمت های داخلی در دیگر بازارهای فولاد را متعادل کرده است. البته آینده این بازارها به میزان مصرف بستگی دارد اما نهایتا شرایط مثبت است .

🔸فیچ انتظار دارد تقاضای فولاد چین در سال ۲۰۱۸ کاهش داشته باشد زیرا بازار املاک این کشور چندان پر رونق نیست اما عرضه هم با در نظر گرفتن مشکلات زیست محیطی همچنان محدود باقی می ماند . اعتقاد بر این است که روند کلی بازار فولاد در سال ۲۰۱۸ با ثبات تر از سال قبل باشد و با پیش بینی کاهش تقاضا قیمت ها نیز بطور متوسطی پائین بماند .

🔹 قیمت ها در نیمه دوم سال در آمریکا به تعادل می رسد زیرا بهای نهاده های تولیدی کاهش می یابد و رقابت هم از سوی واردات کمتر احساس خواهد شد . تقاضای فولاد در آمریکای شمالی با تقویت تقاضا از بخش خودرو سازی و ساخت و ساز آمریکا حمایت خواهد شد. بازار فولاد اروپا در سال جاری مثبت است و در همه بخش انتظار رشد مصرف وجود دارد .

🔸رشد بازار فولاد هند در این گزارش ۵ درصد پیش بینی شده که بیشتر بر قصد دولت برای انجام پروژه های زیر ساختی استوار است . چشم انداز بازار روسیه هم روشن است و البته این روند بهبود از سال ۲۰۱۷ آغاز شده است و میزان رشد برای سال جاری ۲ تا ۳ درصد است.

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

در پاسخ به دیدگاه کاربر