اشتغالزایی وافزایش ظرفیت استخراج بیش از هزار معدن در کشور

توسط خانم خطیبی

28 تیر 1399

کمتر از 1 دقیقه
استخراج معادن

وزارت صمت در سه ماهه نخست امسال ظرفیت استخراج 1053 معدن را افزایش داده است.

این وزارنخانه فعال سازی 1020 معدن کوچک را در برنامه های قرار داده بود که با وجود شیوع بیماری کرونا و محدودیت های به وجود آمده توانست 4 معدن را راه اندازی مجدد کند و 300 فرصت شغلی را زنده نماید

همانظور که می دانیم پایه های اقتصادی هر کشور ذخایر معدنی آن است و از آن جهت که معادن، تامین کننده مواد اولیه بسیاری از صنایع هستند و باعث خود کفایی اقتصادی، اشتغال زایی و رشد اقتصادی کشور می شوند .همچنین از مهاجرت  نیزجلوگیری می کنند.

طبق آمار منتشر شده از سازمان بین المللی کار، هر نفر که در معادن مشغول به کار می شوند 17 شغل در صنعت ایجاد می شود. و ایران  جز 15 کشور اول از لحاظ معدنی به شمار می رود.

ایران دارای ۱۸ نوع از انواع مواد معدنی مختلف و ۵۷ میلیارد تن ذخایر احتمالی و ۳۷ میلیارد تن ذخایر قطعی است. این ذخایر حدود ۷ درصد ذخایر کلی جهان را تشکیل می‌دهد.

معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد در سه ماهه نخست امسال، 26 مورد سرمایه گذاری خارجی با ارزش 500 میلیون دلار مصوب شده که 56% از ارزش کل سرمایه گذاری خارجی را به خود اختصاص داده است .

به امید اینکه برنامه های اعلام شده  و برنامه های اکتشافی جدید بتواند در رشد اقتصادی کشور اثرگدارباشد و صنایع معدنی سهم بیشتری از تولید ناخالص داخلی داشته باشند.

 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

در پاسخ به دیدگاه کاربر