جزئیات اقدامات تلافی جویانه اتحادیه اروپا اعلام شد

توسط سید احمد شفاپور

12 اسفند 1396

کمتر از 1 دقیقه

جزئیات اقدامات تلافی جویانه اتحادیه اروپا اعلام شد

اتحادیه اروپا اعلام کرد در صورت اعمال تعرفه بر فولاد وارداتی توسط امریکا، ۳/۵ میلیارد دلار واردات از امریکا را تحت تعرفه قرار خواهد داد. این اتحادیه اعلام نمود که در واکنش به تصمیم ترامپ، ۲۵ درصد تعرفه بر این میزان ارزش واردات از امریکا اعمال خواهد نمود.

اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرده که سعی خواهد نمود دیگر کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی را در این مسیر با خود همراه سازد. آخرین بار چنین تصمیماتی در قبال امریکا در سال ۲۰۰۲ گرفته شد و بوش را مجبور به عقب نشینی از مواضع خود در رابطه با بند ۲۳۲ نمود.

مقامات این اتحادیه بر این باورند که میزان مصرف فولاد در صنایع نظامی و دفاعی ایالات متحده کمتر از ۳ درصد تولید فولاد این کشور میباشد، و تمهیدات در نظر گرفته شده توسط دولت ترامپ تنها نمونه ای از اقدامات محدود نمودن تجارت آزاد می باشد.

صادرات فولاد اتحادیه اروپا به امریکا در ۲۰۱۷ برابر با ۵/۳ میلیارد یورو و برای آلومینیوم ۱/۱ میلیارد یورو بوده است. در صورت تحقق تعرفه های ایالات متحده، کشورهای اروپایی واردات صنایع فولاد، تولیدات صنعتی و کشاورزی امریکا را به میزان مساوی هدف قرار خواهند داد. لیست کامل محصولات تحت تعرفه هفته آینده به کشورهای عضو اتحادیه اعلام خواهند شد و طی سه ماه بایستی اجرایی شوند.

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

در پاسخ به دیدگاه کاربر