آرامش در بازار نیمه تعطیل میلگرد

توسط سید احمد شفاپور

11 بهمن 1396

2 دقیقه

آرامش در بازار میلگرد

طی هفته جاری آرامش در بازار آهن آلات حکمفرما بوده به طوری که قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت میلگرد امروز همراه با ثبات اعلام گردیده است. این روند علاوه بر بازار آهن آلات در سایر بازارها نیز مشاهده گردیده است و به معنای این است که هنوز معاملات مهمی در بازارهای کالایی منعقد نگردیده است.

بازار هم چنان تحت تاثیر بارش های برف می باشد که به دنبال آن و در پی برودت هوا میزان تقاضا برای خرید آهن آلات نیز کاهش یافته است و این امر بر قیمت محصولات فولادی از جمله قیمت میلگرد امروز تاثیرگذار بوده است. هم چنان مشکلات حمل و نقل در جاده ها مشاهده می گردد و از این رو این روند برای بازار آهن آلات دردسرهایی را ایجاد کرده است زیرا این بازار بیش از تمامی بازارها تحت تاثیر حمل و نقل می باشد و این امر سبب رکود بازار طی روزهای اخیر گشته است.

در حال حاضر مشکلات حمل و نقل هم چنان در بازار وجود دارد و تا زمانی که این مشکلات رفع نگردد نمی توان به بهبود بازار امیدی داشت. بنابراین در حال حاضر میزان عرضه از تقاضا پیشی گرفته است و از اینرو همین امر سبب ثبات قیمت آهن آلات و قیمت میلگرد شده است. تعداد معاملات صورت گرفته در حال حاضر بسیار کاهش یافته است و همین امر بر قیمت محصولات فولادی تاثیر زیادی داشته است.

هم چنین در بازار دلار نیز مجددا افزایش نرخ مشاهده گردیده است ولی هنوز بر بازار داخلی تاثیر چندانی نگذاشته است. در حال حاضر سیگنال های منفی موجود در بازار نسبت به سیگنال های مثبت بسیار بیشتر بوده است و انتظار نمی رود که بازار به زودی رونق یابد. هم چنین طی روز گذشته معاملات خوبی در بازار بورس مشاهده گردیده و این بازار به سمت رونق پیش رفته است.

تاثیرات بازار سکه و دلار بر قیمت میلگرد امروز

هم چنین بازار سکه نیز طی روز گذشته برخلاف بازار دلار با کاهش قیمت مواجه بوده است. بازارهای کالایی در روزهای اخیر در آرامش بوده است و این آرامش برای بازار فولاد بسیار جدی تر بوده است به طوری که میزان فعالیت در این بازار بسیار افت کرده است و این روند بر قیمت میلگرد امروز تاثیرگذار بوده است.

بنابراین مشاهده می شود که بازار آهن آلات بیش از تمامی بازارها تحت تاثیر برودت هوا و بارش برف قرار گرفته است. این شرایط مستقیما به کاهش میزان معاملات صورت گرفته در بازار و کاهش میزان تقاضا در نتیجه ی مشکلات حمل و نقل بر می گردد. بنابراین به گفته منابع خبری تا زمانی که این مشکلات بر طرف نگردد و امکان حمل و نقل محصولات برای بازار فولاد میسر نگردد نمی توان به بهبود این بازار امیدوار بود.

بنابراین تمامی پیش بینی های صورت گرفته طی روزهای اخیر با بارش برف غیر ممکن گردیده و در واقع می توان گفت که بارش برف بازار فولاد را غافل گیر کرده است. در حال حاضر تعداد معاملات ثبت شده در بازار فولاد به شدت کم می باشد و طبق این قیمت ها نمی توان میانگین نسبی برای قیمت میلگرد امروز تعیین کرد.

نوسانات در بازار آهن تهران

در بازار آهن تهران نیز قیمت میلگرد امروز ثابت بوده و بنابراین می توان انتظار داشت که طی روزهای آتی شاهد بازاری آرام باشیم. اکثر مبادی فروش قیمت میلگرد امروز خود را ثابت اعلام کرده اند در حالی که برخی از تولیدکنندگان نیز قیمت محصولات تولیدی خود را کاهش داده و این امر نشان دهنده این است که افت به کاهش قیمت ها در بازار پدیدار گردیده است و بازار در حال حاضر به افت قیمت ها تمایل دارد.

قیمت میلگرد در کارخانجات اصفهان نیز همین روند را دنبال کرده است به طوری که طی روز گذشته شاهد افت مجدد قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان بودیم. قیمت میلگرد امروز کارخانه ذوب آهن اصفهان به میزان ۲۶۹۵ تومان گزارش شده است که نسبت به قیمت اعلام شده قبلی روند نزولی داشته است. این در حالی است که قیمت این محصول طی روز قبل از آن به میزان ۲۷۰۰ تومان گزارش شده بود.

هم چنین قیمت این محصول برای سایر کارخانجات کشور نیز روند کاهشی را در پیش گرفته است. در حال حاضر امیدی به بهبود بازار طی روزهای آتی وجود ندارد و به نظر می رسد بازار روزهای آینده را نیز به همین منوال سپری کند و برای هفته بعد باید انتظار رونق بازار را داشته باشیم.

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

در پاسخ به دیدگاه کاربر