رشد غیرواقعی قیمت فولاد

توسط خانم خطیبی

11 تیر 1399

1 دقیقه

به گزارش تحلیل گران مشهد فولاد در زمینه نوسانات  و افزایش قیمت فولاد و آهن آلات

به علت شرایط بی ثبات در کشور، مردم برای حفظ و افزایش سرمایه خود به سمت خرید طللا،خودرو و بورس روی آورده اند .که با توجه به روند رو به رشد قیمت ها  و عدم ثبات بازار، مردم راهی مطمئن و سودآور برای سرمایه گذاری ندارند.

می توان گفت آهن آلات نیز دارد به روشی برای سرمایه گذاری تبدیل میشود که اثرات بدی بر روی قیمت فولاد و آهن آلات گذاشته است و قیمت ها از هفته اخیر روندی رو به رشد داشته است.

همین امر باعث افزایش تقاضا شده اما آیا این تقاضا واقعی است؟

این موضوع در حالیست که بازار مسکن و ساخت و ساز در رکود به سر می برند ودر نتیجه نیاز واقعی بازار به آهن آلات،میلگرد و دیگر ابزار ساختمانی کم است .

این در حالیست که تقاضا افزایش پیدا کرده است .چراکه خرید این کالا توسط سرمایه دارانی انجام می پذیرد که امیدوارند قیمت آهن و فولاد بالا رفته و سود هنگفتی نصیبشان شود و این افزایش تقاضا کاذب موجب افزایش قیمت آهن و فولاد در بازار شده است

اما اینکه بتوانیم تشخیص دهیم چه میزان از آهن و فولاد خریداری شده مورد مصرف بازار قرار گرفته، باید ی ک فصل بگذرد و آمارهای ساخت و ساز در کشور مشخص شود تا آن موقع بتوان تشخیص داد چه میزان از خرید واقعی صورت گرفته و چه میزان از تقاضا کاذب بوده است.

همراهان عزیز مشهد فولاد شما می توانید قیمت های به روز را با پایین ترین قیمت از سایت مشهد فولاد دریافت و به راحتی خرید نمایید و از مشاوره کارشناسان ما بهره مند شوید.

 

 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

در پاسخ به دیدگاه کاربر