تولید آهن اسفنجی چادرملو از مرز یک میلیون تن گذشت

توسط khezridev

4 آذر 1398

کمتر از 1 دقیقه

تولید آهن اسفنجی چادرملو از مرز یک میلیون تن گذشت

به گزارش حلیلی «فلزات آنلاین»، طی هشت ماهه گذشته میزان تولید آهن اسفنجی در واحد مگامدول احیای مستقیم چادرملو به یک میلیون و 10 هزار تن رسید. این در حالی است کارخانه احیای مستقیم چادرملو اولین سال تولید خود را آغاز کرده است و اواخر آبان ماه امسال با حضور رئیس جمهور رسماً افتتاح شد.

پیش‌بینی شده است تا پایان امسال میزان تولید آهن اسفنجی دراین واحد عظیم فولادی به ظرفیت اسمی خود یعنی یک میلیون و 550 هزارتن برسد. این درحالی است واحدهای صنعتی به‌طور معمول پس از سه تا چهار سال به ظرفیت حداکثری تولید خود می‌رسند و دستیابی به این رکوردها، موفقیت قابل توجهی برای چادرملو محسوب می‌شود.

بر اساس همین گزارش، کارخانه فولاد چادرملو در آبان ماه امسال با تولید 90 هزار و 845 تن شمش فولادی، رکورد جدیدی در تولید ماهانه به ثبت رساند و در مجموع هشت ماهه گذشته، 662 هزارتن شمش فولاد در این کارخانه واقع در مجتمع صنعتی چادرملو تولید شده است.

همچنین طی این مدت کارخانه گندله‌سازی مجتمع صنعتی چادرملو بیش از دو میلیون و 337 هزار تن گندله آهن و مجتمع معدنی چادرملو بیش از 6 میلیون و 770 هزارتن سنگ آهن و کنسانتره تولید کرده‌اند.

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

در پاسخ به دیدگاه کاربر