تولید فولاد ایران در دو ماهه ۹۷ از ۴.۲ میلیون تن عبور کرد

توسط سید احمد شفاپور

30 خرداد 1397

1 دقیقه
قیمت_فولاد

تولید فولاد ایران در دو ماهه ۹۷ از ۴.۲ میلیون تن عبور کرد

 

براساس گزارش منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، فولادسازان کشور در ۲ماهه اول امسال با ۲۱ درصد رشد بالغ بر ۴ میلیون و ۲۵۸ هزار تن فولاد میانی تولید کردند که ۲ میلیون و ۲۳۳ هزار تن آن بلوم و بیلت و ۲ میلیون و ۲۵ هزار تن اسلب بوده است.

به گزارش  چیلان ، رشد تولید بلوم و بیلت در دو ماهه اول امسال ۲۰ درصد و اسلب ۱۲ درصد بود.
آمارهای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می دهد، تولید فولاد میانی کشور در دو ماهه ابتدایی سال گذشته ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تن بود که یک میلیون و ۸۱۱ هزار تن آن اسلب و مابقی بلوم و بیلت بوده است.

فولادسازان در مدت مذکور همچنین ۳ میلیون و ۴۰۷ هزار تن محصولات فولادی تولید کرده اند که رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی تولید ۳ میلیون و ۲۴۹ هزار تن بود.
عمده تولیدات محصولات فولادی مربوط به ورق گرم به میزان یک میلیون و ۴۰۹ هزار تن بود. رشد تولید ورق در این مدت ۱۴ درصد گزارش شده است.
فولادسازان همچنین در این مدت به تولید یک میلیون و ۱۲۶ هزار تن میلگرد رسیدند که رشد آن بالغ بر ۵ درصد بود.
رشد تولید تیرآهن نیز مطلوب بوده و این محصول با رشد ۹۴ درصدی به ۱۷۳ هزار تن رسیده است که البته بخشی از این رشد ناشی از رونق ساخت و ساز به دنبال افزایش بهای میکنن بوده است.
فولادسازان در این مدت ۳۶۰ هزار تن ورق سرد و ۲۰۷ هزار تن ورق پوششدار تولید کرده اند.
گزارش انجمن فولاد می افزاید، فولادسازان در دو ماهه نخست امسال به تولید ۴ میلیون و ۵۶۴ هزار تن آهن اسفنجی رسیدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۹ درصدی داشت چراکه تولید سال گذشته ۳ میلیون و ۵۳۲ هزار تن بود.

 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

در پاسخ به دیدگاه کاربر