سکوت مطلق در بازار آهن

توسط سید احمد شفاپور

28 مهر 1397

1 دقیقه

سکوت مطلق در بازار آهن

روند ثبات قیمت ها ازهفته گذشته آغاز شده است و حدود یک هفته است که افزایش قیمتی در بازار اهن آلات مشاهده نمی شود که همین مساله موجب شده تا متقاضیان با اعتماد بیشتری در بازار اقدام به خرید اهن و محصولات فولادی نمایند. در پی ثبات قیمت آهن، شاهد کاهش نوسانات بازار مسکن نیز بوده ایم.

 خبر های بازار آهن حاکی از اعلام قیمت بخش قوطی پروفیل می باشد. قیمت قوطی پروفیل از حدود دو هفته گذشته از سوی بسیاری از کارخانه ها اعلام نشده بود و نرخ این محصول تنها در برخی روز ها اعلام شد اما در حال حاضر پس از گذشت دو هفته متوالی روند کند اعلام قیمت، شاهد ثبات نرخ این مقطع اهن می باشیم.

در شرایط فعلی قیمت قوطی اهن ضخامت ۲ میل در بازه ۶۱۵۰ الی ۶۲۰۰ تومان اعلام شده است. کارخانه نورد میلاد یزد با ۶۱۵۰ تومان کمترین نرخ را در میان دیگر کارخانه ها اعلام کرده است. همچنین قیمت قوطی ۲ میل جهان پروفیل ۶۲۰۰ تومان اعلام شد.

خبر های منتشر شده از وضعیت باربری های حاکی از افزایش مجدد قیمت کرایه حمل می باشد. نرخ کرایه بین شهری تریلی با ظرفیت ۲۲ تن حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است. این در شرایطی است که برخی از باربری ها تا حدود ۵۰ درصد نرخ کرایه هایشان را افزایش داده اند که امری غیر قانونی می باشد و باید با آن ها برخورد شود.

در حال حاضر وضعیت قیمت تیرآهن و دیگر مقاطع بطور کامل مشخص نیست اما احتمال ورود شوک به بازار بسیار پایین می باشد و تا یکی دو روز آتی روند بازار به همین روال پیش خواهد رفت.

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

در پاسخ به دیدگاه کاربر