مقاطع در بازار ایران

توسط سید احمد شفاپور

16 مهر 1396

1 دقیقه

مقاطع در بازار ایران
فولاد ایران: قیمت مقاطع روز سه شنبه رو به کاهش بود و تا چهارشنبه به ثبات رسید متوسط قیمت سایز 14 تا 25 میلیمتر روهینا در دزفول دوشنبه 2150 تومان بود که چهارشنبه به 2140 تومان رسید برای ذوب آهن اصفهان هم میانگین قیمت 2290 تومان بود که به 2280 تومان کاهش یافت متوسط قیمت اول هفته تیرآهن 2730 تومان بود که آخر هفته به 2726 تومان افزایش یافت. بسیاری از دست اندرکاران امیدوارند در هفته آینده بهبودی در تقاضا ایجاد شود چرا که تقاضای پنهان هفته قبل به این هفته منتقل خواهد شد. ولی چشم انداز تقاضا برای سال جاری و آینده چندان تفاوتی نمی کند و راه اندازی کارخانه های جدید تا پایان سال فضای رقابت را تنگ تر خواهد کرد. در این میان کارخانجاتی که بخش ذوب دارند فعال تر می مانند و آنها که متکی به نورد می باشند در خطر هستند. در آینده نزدیک ما مشکل کمبود الکترود را لمس خواهیم کرد و این امر به مشکلات تولید شمش و میله گرد لطمه جدی وارد خواهد کرد مگر آنکه دولت به طور جدی راه حلی برای آن بیاید.

🔺ورق در بازار ایران
فولاد ایران: ورق گرم ضخامت 2 میلیمتر رول عرض یک متر در طول هفته ثابت بود و در قیمت 2730 تومان در انزلی معامله میشد. در پایان هفته به علت بالا رفتن قیمت ارز تا 10 تومان بالاتر هم صحبت شد ولی دیگر بازار به تعطیلی می رفت.
ورق های 2.5 تا 15 میلیمتر محصول مبارکه تقریباً در قیمت 2480 تومان ثابت بود. معاملات در حد پایین بود و بازار فعال نبود.
ورق گرم محصول اکسین با افزایش محدودی روبرو بود که بیشتر متاثر از بالا رفتن قیمت ضخامت 20 میلیمتر بود. به نظر می رسد بعد از دو ماه روند نزولی این کالا می خواهد تحرکی داشته باشد اگر بازار اجازه بدهد. ورق های کاویان با ثبات بود و در میانگین قیمت 2335 تومان ایستاد هر چند که سایزهای 10 ، 12 ، 15 و 20 میلیمتر با محدودیت عرضه بعضی عرض ها روبرو بود.
ورق سرد با کاهش قیمت 30 تومانی برای میانگین ضخامت 0.40 تا 2.5 میلیمتر روبرو بود علت این امر سکوت بازار به علت تعطیلات بود البته جدیداً بعضی تریدرهای بین المللی این کالا را در قیمت 515 یورو سی اف آر بنادر ایران پیشنهاد می دهند. مقداری ورق سرد در بنادر قزاقستان و آستاراخان موجود است و همین امر اجازه نوسان قیمت را به بازار داخلی نمی دهد چرا که روند واردات همچنان ادامه خواهد یافت در حالیکه در ماههای قبل این موجودی وجود نداشت.
قیمت ورق گالوانیزه تغییری نداشت و بطور میانگین 3617 تومان ثابت ماند احتمالاً این روند ادامه یابد.

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

در پاسخ به دیدگاه کاربر