رئیس سازمان تجارت جهانی از تصمیم ترامپ اظهار نگرانی نمود

توسط سید احمد شفاپور

12 اسفند 1396

کمتر از 1 دقیقه

رئیس سازمان تجارت جهانی از تصمیم ترامپ اظهار نگرانی نمود

دبیر کل سازمان تجارت جهانی روبرتو آزودو در یکی از نادرترین مداخلات این سازمان در روابط تجاری اعضا، نگرانی خود را از تصمیم دونالد ترامپ در خصوص اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم اظهار نمود.

وی در روز جمعه اعلام کرد که سازمان تجارت جهانی به شدت از جنگ تجاری احتمالی میان اعضای سازمان نگران بوده و این جنگ با معادلات فعلی بسیار قریب الوقوع میباشد.

وی اعلام کرد که این جنگ مطلوب هیچکس نیست و سازمان تجارت جهانی از نزدیک شرایط را رصد خواهد نمود.

در همین حال، ترامپ در روز جمعه در واکنش به نگرانی های ابراز شده توسط نهادها و کشورها در توئیتر خود اعلام نموده که جنگ تجاری با دیگر کشورها خوب بوده و پیروزی در آن ها آسان است.
سازمان تجارت جهانی در ژوئن سال گذشته نارضایتی خود را از اقدام احتمالی امریکا اعلام کرده بود و حال با تصمیم ترامپ، بی توجهی وی به نظر سازمان آشکار تر شده است.

آقای دبیر کل که سابقه دخالت در روابط تجاری ۱۶۴ عضو این سازمان را نداشته حالا اظهار نظری انجام داده و دلیل آن را منافات تصمیم ترامپ با روح سازمان تجارت جهانی می داند و ابراز نموده که استفاده از واژه “امنیت ملی” توسط امریکا تنها به این خاطر است که این مورد خارج از قوانین تجارت جهانی می باشد.

به عبارت دیگر “امنیت ملی” راه فرار ایالات متحده برای عملی ساختن تعرفه ها می باشد.

اگر تابوی امنیت ملی شکسته شود، دیگر اعضا این امکان را خواهند داشت تا از این واژه برای توجیه تصمیمات غیر منطقی خود استفاده نمایند، اتفاقی که پارسال در تحریم قطر توسط سه کشور عربستان، امارات و بحرین روی داد.

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

در پاسخ به دیدگاه کاربر