بازار فولاد چین به رشد باز خواهد گشت

توسط سید احمد شفاپور

16 اسفند 1396

کمتر از 1 دقیقه

🔷 بازار فولاد چین به رشد باز خواهد گشت

🔶 علیرغم افت بهای فولاد از اواخر هفته گذشته تا امروز در بازار داخلی چین، گروه شاگانگ بزرگترین فولادساز خصوصی چین امروز پیشنهادات خرید قراضه خود را به شدت افزایش داد.

🔹بهای قراضه در بازار چین در اواسط ژانویه افت نمود و به ۲۴۰۰ یوان/تن(۳۷۳ دلار/تن) رسید. اما امروز گروه شاگانگ، بزرگترین فولادساز خصوصی چین، پیشنهاد خرید قراضه خود را به ۲۵۵۰ یوان/تن(۴۰۴ دلار/تن) افزایش داده است. این حرکت نشان می دهد که فولادسازان چینی به بازگشت تقاضا به بازار و افزایش قیمت در دوره آتی اطمینان دارند.

🔸امروز قیمت فولاد در بازار نقدی چین با ثبات و در برخی مناطق با افت کمی همراه بود. بیلت در تانگشان در محدوده ۳۷۰۰ یوان ثابت ماند که نشان از چرخش احتمالی بازار دارد. با وجود تقاضای نه چندان زیاد، فروشندگان به دلیل خرید مواد اولیه خصوصا سنگ آهن و قراضه در قیمت های بالا، حاضر به دادن تخفیف به خریداران نبودند. انتظار می رود که بازار فولاد چین در اواخر هفته جاری و یا هفته آینده با رشد همراه شود.

🔹بهای سنگ آهن در بازار نقدی بنادر امروز ثابت ماند. علیرغم عدم وجود تقاضای موثر در بازار، افزایش بهای قراضه باعث حمایت از افت بیشتر بهای سنگ آهن شده است. فعالان بازار معتقدند که رشد بهای قراضه در دوره پیش رو باعث افزایش قیمت سنگ آهن خواهد شد.

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها

در پاسخ به دیدگاه کاربر